martes, 1 de enero de 2019

LES TIC A TRAVÉS DE LES EMOCIONS


Hui dia, amb l'entrada de les noves tecnologies, els alumnes senten certa por a eixir de la zona de confort i, en certa manera, també s'ha perdut una cosa tan essencial com les relacions humanes, els sentiments i les emocions.


A través de l'aplicació ClassDojo, que està plantejada per a treballar el comportament, es pot crear un grup de classe anomenat per exemple “Hui em sent” i, en lloc de registrar comportaments, registrar emocions. Emocions que són en un primer moment seleccionades pel docent i després pels propis alumnes que van incorporant les que ells consideren necessàries per a registrar el seu estat d'ànim.

Una altra de les opcions és la realitat augmentada. A través de diferents materials, en aquest cas llibres de lectura, podem arribar a treballar continguts i emocions, perquè el propi llibre porta ja els codis que han de ser escanejats per a poder accedir a la realitat augmentada.

Si volem anar una mica més lluny, una eina molt pràctica és Aurasma. Aquesta aplicació ens porta a crear “aures” per a treballar les emocions, de tal forma que associem dibuixos propis de cada emoció amb el que significa. Això no solament podem fer-ho així, sinó que podem fer podcasts d'àudio que pugem després a una plataforma on alberguem tots ells i on els alumnes interpreten situacions relacionades amb les emocions o els sentiments.

La conjugació de tot això amb les diferents innovacions i canvis de l'entorn educatiu permet donar un valor especial i diferent a les emocions, arribant fins i tot a aprendre plorant i, d'altra banda, introduir eines tecnològiques que siguen una part més a l'aula i que s'acosten de manera diferent els aprenentatges als alumnes.

Font de la noticia

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.